Kan jeg ikke bare bruge helvetica?

Grafisk content

Hvad end du trasker igennem menneskemængden i Kastrup Lufthavn, leder efter en P-plads i en ny by eller skal finde toilettet i storcenteret, så er det som regel grafisk kommunikation, der hjælper dig på vej.

Ikoner for toiletter og elevatorer eller tekst i den rigtige størrelse til at øjet fanger det midt i alle de andre informationer hjernen også skal forholde sig til, mens du undgår at træde nogle over tæerne, køre ind i fodgængere eller….

Grafisk kommunikation er et stærkt redskab til at:

  • Guide din kunde mod den rigtige beslutning
  • Understøtte din kundes oplevelse af, hvad “du er for en” og skabe oplevelsen af sikkerhed og troværdighed
  • Skabe hierarki i den rækkefølge, du ønsker at afgive informationer

Det er med andre ord ikke ligegyldigt for din virksomhed om du den ene dag sætter gul tekst og bruger helvetica og næste dag skifter til Cosmic Sans med lilla blomster – heller ikke på SoMe.

 

I Gesundheit er vi trænede i at arbejde kontinuerligt med de grafiske virkemidler, der passer til din virksomhed og din målgruppe, så du altid er genkendelig, men aldrig kedelig.

 

Eksempler på content