SoMe kampagne sikrer lav pris pr. konvertering
____
____
Vi udarbejdet en SoMe kampagne i samarbejde med vores kunde Skioutlet.nu. De havde et ønske om at øge interaktionen på et produkt gennem Facebook både for at styrke deres brand, øge trafik til deres website samt generere mere salg.
Kampagnen havde ikke specifikt fokus på branding eller salg, men et fokus midt mellem de to yderpunkter. I virkeligheden kan det sidestilles med conversion i den klassiske marketingtragt.
Kampagnen skulle lede modtagerne fra Facebook og ind på Skioutlets hjemmeside.
Den ønskede målgruppe var de kvinder, som allerede udvist en interesse for produktet eller for Skioutlet. Kampagnen blev inddelt i tre overordnerede segmenter. Disse blev lavet ud fra budgettet og segmenternes størrelse.
Det eneste, som differentierede de tre segmenter, var alder. Segmenterne var:
Kvinde 30-40
Kvinde 41-50
Kvinde 51-60
Det segment som responderede bedst på kampagnen var kvinder i alderen 51-60 år.
De reagerede 11,61% bedre en kvinder i alderen 41-50 år og 61,94% bedre end dem i alderen 30-40 år.
I samarbejde med skioutlet.nu har vi nu et nyttigt benchmark til næste gang vi igangsætter en kampagne.